طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب طراحي سايت و توليد نرم افزارهاي تحت وب
|
ده دليل براي اينكه صنعت مخابرات به CRM نياز داردمشتريهاي راضي نظراتشان را بيان ميكنند ولي مشتريهاي ناراضي هم اين كار را انجام ميدهند. درواقع داستانهاي خدمات مشتريهاي ناراضي، خبرشان دو برابر داستانهاي خدمات مشتريهاي راضي به گوش همه ميرسد. ما در دورهاي زندگي ميكنيم كه پيشرفتها و پسرفتهاي شركتها و مسيرهاي شغلي از طريق رسانههاي اجتماعي مثل لينكدين، يلپ و اينستاگرام صورت ميگيرد. رقيبها هميشه بهاندازه يك كليك با ما فاصله دارند و موانع ورود به بازار به حداقل رسيدهاست. وجود چنين رقابت شديدي، هر كسبوكاري را مجبور ميكند تا براي مقابله با اين چالشها ابزارها و راهكارهايي را بهكار گيرند. نرمافزار مديريت روابط مشتري (CRM) تعاملهايي كه هر فردي با مشتريهاي بالقوه برقرار ميكند را دنبال كرده و تحليل ميكند. اين نرمافزار، اطلاعات را متمركز، ايمن و سادهتر ميكند تا دسترسي به آنها آسانتر شود. نرم افزار CRM در مخابرات ميتواند بهعنوان ابزاري قدرتمند براي افزايش ميزان فروش و بهبود روابط مشتري عمل كند. در اين بخش، چگونگي آن را توضيح دادهايم. افزايش ميزان فروش گسترش كسبوكار تحليل رقابتي فراهمكردن چشماندازي براي آينده افزايش جذب مشتري ارائه انتظارات هميشگي مديريت اطلاعات مشتري فراهمكردن بازخوردي سريع مديريت فعاليتهاي بيشتر با در دستداشتن اطلاعات كمتر به حداقل رساندن ريسك ۱- افزايش ميزان فروشنيازي به گفتن نيست كه بيشتر فروشندهها ترجيح ميدهند به مسئوليتهاي مهم قبلي خود مسئوليتي اضافه نكنند. درحاليكه تمركز آنها بايد بر توليد و اجراي فعاليتهاي فروش باشد، نرم افزار CRM در مخابرات اغلب بهعنوان عامل حواسپرتي و ابزاري براي مديريت مراقبتها بهشمارميرود. در واقع اين ديدگاه، ارزشي كه نرم افزار CRM در مخابرات ميتواند ارائه كند را كم ميكند. همانطور كه تاس گروپ گزارش كردهاست، تقريباً ۶۷ درصد فروشندهها در هر ماه سهميه خود را از دست ميدهند. همزمان با اين مسئله، ۶۵ درصد از فروشندگاني كه از نرمافزار موبايل CRM استفاده كردند، سهميه خود را دريافت كردهاند. بهطور خلاصه، نرمافزار مفيد CRM باعث افزايش فروش مخابراتي ميشود. صنعت مخابرات بهخاطر نرخ بالاي كاهش معروف است. نرخ بالاي كاهش باعث افزايش هزينه هر سفارش، تأخير چرخه پردازش و خدمات بيكيفيت مشتري شده و به عبارتي ديگر باعث كاهش سود ميشود. سفارشهاي بدون خطا و فرآيندهاي اعتبار كه مثل مواردي است كه CRM آنها را ارائه ميكند، ميتواند نرخ كاهش را پايين بياورد. ۲-گسترش كسبوكارجستجو براي مشتريهاي احتمالي فقط وظيفه فروشنده نيست؛ اين وظيفه شامل انواع اقدامهاي خودكار و دستي در كانالهاي متعدد است. CRM در مخابرات نسبت به فرآيندش يكپارچه عمل ميكند. اين سيستم به كارمندان كمك ميكند تا مشتريهاي احتماليشان را از طريق سمينار، كنفرانس، نمايشگاههاي تجاري و وبينار افزايش دهند، همچنين به آنها كمك ميكند تا آنها را از طريق ليست ايميلها و بازديدكنندههاي سايت پيدا كنند و به مديران اين امكان را ميدهد تا اين اطلاعات مشتريها را براي فروشندهها بفرستند تا پيگيريها بهسرعت انجام شوند و اين درحالي است كه كسبوكار بر اساس رضايت مشتريهاي بالقوه كار ميكند.
CRM همچنين كارمندان مخابرات را به سمت فرصتهاي بيشفروشي و فروش مكمل هدايت ميكند. بهعلاوه ميتواند براي بهبود بهرهوري مورد استفاده قرار گيرد تا فرصتهاي مهمتر را براي مشتريهايي كه در الويت قرار دارند، افزايش دهد. ۳-تحليل رقابتياز ديگر مواردي كه در موضوع نرم افزار CRM در مخابرات بايد به آن پرداخت، تحليل رقابتي است. صنعت مخابرات هم بسيار متمركز و هم رقابتي است. شركتهاي بسيار زيادي وجود دارند كه براي جذب مشتري از قدرتهاي مالي برخوردار هستند. تحليل رقابتي براي هر كسبوكاري كه ميخواهد موفق شود امري ضرورري است. نرم افزار CRM در مخابرات كمك ميكند تا از طريق فراهم كردن مروري بر حقوق تساوي برند، كانالهاي توزيعكننده، خدمات پس از فروش و حق انحصاري مشتري، تحليل رقابتي را مديريت كند. شركتها از طريق استفاده از تحليل رقابتي ميتوانند فرآيندها و شيوههايشان را استاندارد كنند. ۴-فراهمكردن چشماندازي براي آيندهنرم افزار CRM در مخابرات ميتواند بهعنوان «چشماندازي براي آينده» محسوب شود. CRM علاوهبر اينكه يك بررسي كوتاه از دادههاي گذشته ارائه ميكند، ميتواند روندها و رويدادهاي آينده را كه بر سود و حاشيه سود تأثير ميگذارد، پيشبيني كند. رهبران كسبوكار ميتوانند از طريق اطلاعاتي كه از CRM بهدست آوردهاند، شاخصهاي رهبري را مشاهده كنند. آنها ميتوانند دادههايي در مورد تغيير در نسل مشتريها احتمالي، ارزش دادههاي خطي و فرصتهاي از دسترفته را مطالعه كنند تا مشكلات مهمي كه بر سود و زيان تأثير دارد را متوجه شوند. در ضمن، مديران مستقيم فروش ميتوانند از اين اطلاعات براي پيگيري فعاليتهاي هر فروشنده يا كل افراد تيم استفاده كنند. ميتوان از اين روش براي مشخصكردن زمان رخدادن احتمالي مشكلات و اثر آنها بر سود استفاده كرد. اين مشكلات شامل نرخ گفتوگوهاي مشتريهاي احتمالي، تماسهاي مشتري و فرصتهاي از دسترفته ميشود. فرصتهاي ديگر چشماندازي براي آينده بهوجود ميآورند كه ناشي از توانايي تخمين زمان صرفشده در تماسهاي تلفني، بهرهوري در فروشهاي موفق و نظارت بر رشد سريع ميشود. بازاريابهاي حرفهاي ميتوانند از دادهها براي پيگيري فعاليتهاي بازاريابي وبررسي احتمال موفقيت يا شكست تلاشها استفاده كنند. ۵-افزايش جذب مشتري
يك سيستم بدون نقص CRM به اطلاعات اجازه ميدهد تا راحتتر و سريعتر در شركت جريان داشتهباشند. نتيجه چنين فعاليتهايي فراتر از نمايندگان رضايتمند فروش است؛ همچنين اين فعاليتها به معني افزايش ميزان فروش، مشتريهاي راضيتر و سود و زيان است كه محاسبات انجامشده نشان ميدهند كه شركتهايي كه پيادهسازي CRM در آنها موفقيتآميز بودهاست، شاهد افزايش سود از ۲۵ درصد به ۹۵ درصد بودهاند (اغلب ميتوان اين درصد را به تعداد كمتر ساعتهاي هدررفته و ساعتهاي اضافهكاري نسبت داد) و همچنين برنامههايي با سازماندهي بهتر داشتهاند. همچنين در هر يك از بخشهاي شركت، دادهها از نزد كارمندان تغييرمكان دادهاند. زمانيكه كارمندان مفيدتر هستند و رضايت بيشتري دارند، از توانايي بيشتري در بهدستآوردن مشتري برخوردار هستند. با انجام اين كار، سود شركت افزايش مييابد. ۶-ارائه انتظارات هميشگيزمانيكه راهكاري پيدا ميكنيد كه درست عمل ميكند بهترين كار اين است كه كپي از آن ايجاد كنيد. احتمالاً، رهبران شركت ايدهاي نسبتاً مشخص دارند كه نشان ميدهد كه چگونه ميخواهند از طرق تكرار خدمات مشتري به تعامل با آنها برسند. يك كسبوكار با تكرار خدمات، راهنمايي براي تجربههايي عالي و هميشگي از خدمات مشتري ارائه ميدهد. برنامههاي CRM ميتوانند براي بهكارگيري بهترين روشها استفاده شوند كه نمايندگان را از طريق مراحل مختلف تعاملها راهنمايي ميكند. الگوها به قدري حرفهاي ايجاد ميشوند كه كارمندان ميدانند هر لحظه چه كاري بايد انجام دهند. ميتوان جريان كاري خودكاري بهوجود آورد تا تكرار فروشها، بهترين روشها را با كمترين اشتباهات اجرايي دنبال كنند.
براي مطالعه ادامه متن به نرم افزار CRM در مخابرات در بلاگ پارميسافت مراجعه كنيد.
امتیاز:
بازدید: 137
نرم افزار CRM براي فروش آنلاين(چگونه CRM ميتواند فروش تيم فروش آنلاين را بهبود دهد)نرم افزار CRM براي فروش آنلاين – نرم افزار CRM راهي نوآورانه براي كمك به كسبوكارها ارائه ميدهد تا بتواند روابط به مشتري و خط مشي فروش خود را بهتر مديريت كنند. با كمال تأسف، آغاز اين نرم افزار با سيري از مشكلات جديد همراه بود: طراحي آن پيچيده و اجراي آن هزينهبر و آموزش جزئيات يك سيستم كاملاً جديد به كارمندان كاملاً زمانبر بود. كاربران حتي بعد از آموزش طولانيمدت با وظايفي خستهكننده و تجربياتي جورواجور مواجه ميشدند. پس تعجبي ندارد كه بسياري از نمايندگان فروش هنوز از نرم افزار CRM متنفرند زيرا به جاي اينكه اين نرم افزار به وعدهاش عمل كند فقط باعث افزايش نااميدي در محيط كار شد. با اين حال، نرم افزار CRM جديدي كه بعد از آن ظهور كرد، اكنون رايجترين شكايات كاربر را نيز برطرف ميكند. امروزه شاهد اين هستيم كه علاوه بر ساير كابردها نرم افزار CRM براي فروش آنلاين هم ارائه ميشود . اين سيستمهاي جديد هم فروش الكترونيكي و هم فروش شركتهاي فيزيكي را بيشتر كردهاند. در زير توضيح ميدهيم كه چگونه چنين كاري ميكنند.
توسعه يك مدل كسبوكار موفق قدرتمندسازي نمايندههاي فروش ساخت يك پرتال خدمات مشتري موفق افزايش سود كاهش ازهمگسستگي واحد فروش و كارمندان ارائه فرصتهاي بازاريابي هدف كاهش هزينه فروش آنلاين
۱-توسعه يك مدل كسبوكار موفقنرم افزار CRM براي فروش آنلاين به خاطر دادههايي كه ارائه ميدهد مفيد است. هر چه باشد افراد نميتوانند دادهاي كه در اختيار ندارند را تجزيه و تحليل كنند. در CRM هاي قبلي، افراد بايد خودشان بهصورت دستي وارد فهرست شماره تلفنها ميشدند؛ كاري كه زمان زيادي ميبرد به همين خاطر كاراييشان اثر منفي ميگذاشت. در صنعتي كه همه بايد مثل خرگوش تند برويد و مثل لاكپشت نباشيد، اين موضوع ميتواند مشكلساز شود. CRM هاي اين دوره، با ادغام اپليكيشنهايي كه كسبوكارها از قبل دارند، جمعآوري داده را خودكار كردهاند. تجارت الكترونيكي به صورت آني دادههايي مثل اسپردشيت ها، ايميلها و تقويمها را گرد هم ميآورند تا از اطلاعات موجود در آنها بينشي به دست بياورند. همزمان، نمايندگان فروش و مديران آنها بينشهاي مفيدي كسب ميكنند و با استفاده از آنها در لحظه تصميمهاي مهمي ميگيرند. با به دست آوردن اطلاعات درست در زمان درست، تيمهاي فروش در جلسههاي فروش، زمان بسيار كمتري روي بحث درمورد اتفاقات ميگذارند و در عوض بر استراتژيهايي متمركز ميشوند كه به اهداف شركت كمك ميكنند. مديران همه را در فرايند گزارشات فروش و بهروزرساني اطلاعات مشتري دخيل ميكنند و با اين روش ميتوانند ببينند كه آيا عملكرد آنها در راستاي انتظارات مشتريان است يا خير؛ با اين كار ميتوانند كارمنداني كه براي ارتقا در شركت آماده هستند را نيز شناسايي كنند. CRM ها همچنين ابزارهاي فراواني دارند كه بله تيمهاي فروش كمك ميكند كارآمدتر باشند؛ مواردي مانند فايلهاي شخصي، الگوهاي ايميل، گزارشهاي شخصي و آناليز داده كه به كارمندان راه آساني براي افزايش تواناييهاي كاريشان ارائه ميدهند. علاوهبراين، به مديران راه كارآمدي براي ارزيابي عملكرد افراد ميدهند و به آنها كمك ميكنند ناحيههايي كه جاي پيشرفت دارند را شناسايي كنند. ۲-قدرتمندسازي نمايندههاي فروشدر تجارت الكترونيك، نرم افزار CRM براي فروش آنلاين بايد بينشي ارائه دهد كه مديران و فروشندگان با تكيه بر آن فرايند فروش را بهبود بخشند. قبل از روي كار آمدن CRM هاي كارآمد، صرفنظر از وقت و پولي كه شركتها صرف آموزش، ارزيابي و بهروزرساني اين سيستمها ميكردند، مجبور بودند از برنامههاي نرم افزاري بيشماري استفاده كنند تا همگام با كسبوكارهاي ديگر پيش بروند. اكنون CRM ها ميتوانند اطلاعات را بهصورتي قابلفهم مرتب و تصويرسازي كنند. اين امكان، باعث ميشود مديران و فروشندگان بتوانند تصميمهاي درستي در كسبوكارشان بگيرند. در اين مسير، تيمها ابزارهايي كمكي هستند كه پيگيري ميزان پيشرفت به سمت اهداف و بازبيني عملكرد را ممكن ميسازند. كارمندان فروش كه اكنون ديگر اين اطلاعات را در دست دارند، ديگر نيازي نيست حدس بزنند در بازبيني عملكرد چه اتفاقي خواهد افتاد يا ندانند چگونه بايد برخلاف محدودههاي فروش ارزيابي كنند. علاوهبراين، نمايندههاي خدمات مشتري فقط با يك كليك به اطلاعاتي مانند فهرست موجودي، تاريخچه خريد مشتري و پيشزمينه پرداخت آنها دست پيدا ميكنند. سپس ميتوانند از دادههايي مثل تاريخچه خريد يا جستجوي گوگل مشتريان، براي فروش جانبي يا پيشفروش محصولات به مشتريان استفاده كنند. همچنين در مدل كسبوكار B2B ميتوانند اين اطلاعات را در مذاكرههاي خريد با مشتريان به كار بگيرند. ۳-ساخت يك پرتال خدمات مشتري موفقداشتن يك CRM الكترونيكي به نمايندگان فروش كمك ميكند بين خدماتي كه كسبوكار ارائه ميدهد و نيازهاي مشتريان، بيشتر ارتباط برقرار كنند. همچنين بدون گرفتن وقت كارمندان، ارتباط با مشتريان را ممكن ميسازد و نيز بر پايه اطلاعاتي كه دارد در لحظه پاسخهايي براي آنها ارائه ميدهد.
يك سيستم CRM با همه جنبههاي يك كسبوكار تركيب و بهصورتي يكپارچه ادغام ميشود زيرا همه نهادها بايد بتوانند براي ارتباط با هر مشتري از CRM استفاده كنند. به علاوه نمايندگان فروش هم از طريق پلتفرمهاي ابري به اطلاعات و از راه دور به اطلاعات ضروري دسترسي دارند و وقتي فروشندگان اطلاعات بيشتري داشته باشند، ارائه تجربه مشتري فوقالعاده آسانتر ميشود. يك مجموعه داده قدرتمند، اهميت اين اطلاعات را بيشتر نشان ميدهد و بدين وسيله به فروشندگان كمك ميكند معاملههاي فروش بيشتري را به سرانجام برسانند. بنابراين در حالي كه نرم افزارهاي CRM به بيشتر روابط آنلاين فردي رسيدگي ميكند، مديران روي مشكلات ديگر تمركز ميكنند. ۴-افزايش سودبيشتر مشتريان احتمالي بعد از هفت تا نه دقيقه تعامل با يك برند، آن را خريداري ميكنند. با اين حال بيشتر نمايندگان فروش بعد از تنها سه تعامل با مشتري دست از تلاش براي فروش برميدارند. ايجاد يك برنامه استراتژيك براي ارتباط دائم با مشتريان بالقوه، احتمال سپرده شدن به دست فراموشي را از بين ميبرد. نرم افزار CRM براي فروش آنلاين براي طراحي چنين برنامهاي به شركتها كمك ميكند و راه را براي برقراري تعاملهايي باكيفيت با مشتريان هموار ميسازد. همچنين اولويتبندي فرصتها و مديريت آنها را با يك فرايند فروش ساختاريافته آسانتر ميكند؛ فرايندي كه از ارتباط اوليه با وبسايت تا انتهاي معامله فروش و حتي بعد از آن را پوشش ميدهد.
براي مطالعه ادامه متن به نرم افزار CRM براي فروش آنلاين در بلاگ پارميسافت مراجعه كنيد.
امتیاز:
بازدید: 134
پنج استفاده اشتباه در CRMزمانيكه از نرم افزار CRM (مديريت ارتباط با مشتري) بهدرستي استفاده شود، روشي خوب براي ذخيره حجم زيادي از اطلاعات، مديريت حسابها، مشاهده روندها و فروش مفيد ارائه ميدهد.در مقابل، استفاده نادرست از اين سيستم و اشتباه در CRM ميتواند آسيب زيادي به شهرت شركت و روابطتان با مشتري وارد كند. در اين قسمت شما پنج استفاده اشتباه در CRM را ميخوانيد و راهحلهايي براي برطرفكردن آنها ياد ميگيريد. استفاده نكردن از آن بهروزرساني نكردن آن ارائه ندادن آموزش كافي به كارمندان ثبت نكردن همه اطلاعات نداشتن سيستم CRM پيشگيرانه
۱-استفاده نكردن از آناغلب، فروشندههايي از نرم افزار CRM استفاده ميكنند كه در سفر هستند. قبل از اينكه آنها زماني را به آمادهشدن براي جلسههاي روزهاي بعدي اختصاص دهند، ممكن است نصف روزشان را صرف رفتن به نزد مشتري احتمالي كنند و بقيه روز را در جلسه بگذارند. بهدليل مشغله كاري، آنها اغلب براي ثبت كارهاي انجامشده در نرم افزار CRM زمان كافي ندارند زيرا هميشه در اين فكر هستند كه كار بعدي كه بايد انجام دهند، چيست. بهنظر بديهي ميآيد ولي يكي از روشهايي كه از طريق آن ميتوان اين مشكل را دور زد، اين است كه مطمئن باشيد واردكردن گزارشهاي جلسههاي كاري در سيستم CRM، يكي از بخشهاي برنامهريزي شده براي برنامه روتين تيم است. شركتي كه من قبلاً در آن كار ميكردم، قانوني داشت كه بايد گزارش جلسهها را ظرف مدت ۴۸ ساعت بايد تايپ ميكرديم، در نرم افزار CRM ثبت ميكرديم و سپس آن را به مديريت مرتبط با آن ايميل ميكرديم. انجام دادن اين كارها اصلاً سخت نيست، تنها بخش سخت آن عادتكردن به اين سيستم است كه به نسبت سريع اتفاق ميافتد. يكي ديگر از روشها براي انجام اين كار، استفاده از «قانون كمربند ايمني» است؛ اگر در طول جلسه براي بهروزرساني گزارشها يا جزئيات مرتبط زمان كافي نداريد، مطمئن شويد كه اين كار را قبل از آنكه كمربند ايمني خود را ببنديد و شروع به رانندگي كنيد، انجام دهيد. ۲-بهروزرساني نكردن آنسيستم CRM بايد بهطور مداوم بهروزرساني شود تا اطمينان كافي حاصل كند كه كاربرها بهترين تجربه را از اين سيستم بهدست ميآورند. اين كار بهاندازه واردكردن اطلاعات، بسيارمفيد است. به نرم افزار CRM خود مثل ماشين فكر كنيد. آيا شما در موتور بنزيني ماشين، گازوئيل ميريزيد؟ همين موضوع براي دادهها نيز صدق ميكند. كيفيت پايين دادهها ميتواند سيستم CRM شما را به نابودي بكشاند. يكي از روشهايي كه از طريق آن ميتوانيد مطمئن شويد كه نرم افزار CRM شما تا حد ممكن خوب كار ميكند، اين است كه آن را هر از گاهي بهطور كامل پاكسازي كنيد. يكي از كارفرماهاي قبلي من، انترن بازاريابي را استخدام كرده بود كه هر از گاهي سيستم را پاكسازي كند و مطمئن شود كه دادهها هنوز دقيق هستند. دادههايي كه شامل آدرس ايميلها و عنوان شغل كارمندان و حتي كارمنداني كه هنوز در آن شركت كار ميكردند، ميشد. ۳-ارائه ندادن آموزش كافي به كارمنداناگر زماني در جايگاه شغلي بوديد كه شركتتان در يك سيستم جديد CRM سرمايهگذاري كردهبود، بدون شك روزهايي را بهياد ميآوريد كه آموزش آن را تجربه كرديد؛ در آن زمان بهترين دستورالعملهاي تمريني به شما ارائه شد و از اينكه ديگر نياز نبود تا مديريت فني سيستم را بهعهده بگيريد، هيجانزده بوديد. در آن زمان شما براي شروع استفاده از اين نرمافزار در جايگاه بسيار خوبي قرار داشتيد زيرا اطلاعات خوبي درمورد استفاده بهينه از اين سيستم به شما ارائه شدهبود. بعد از يك سال جذابيت اين سيستم از بين ميرود. كارمندان قديمي كم كم از شركت ميروند و متوجه ميشويد كه كارمندان جديد از آموزشهايي كه شما ديدهايد، بهرهاي نبردهاند و احتمالاً بهاندازه شما سيستم CRM را سيستمي عالي نميبينند. احتمالاً آنها حتي نميفهمند كه اين سيستم چقدر اهميت دارد و همينطور كه زمان ميگذرد اين چرخه، وضعيت بدتري پيدا ميكند. يكي از روشهاي خوب براي مقابله با اين مشكل، ايجاد قهرمان CRM است. فردي كه سيستم را بهاندازه مادرش دوست داشتهباشد و در نتيجه اگر با آن بدرفتاري شود، از آن دفاع كند. قهرمان CRM بايد مطمئن شود كه سيستم به بهترين شكل ممكن كار ميكند. آنها به تازهواردها آموزش ميدهند و فرد متخصصي وجود دارد كه هر زمان كه كارمندي سوالي داشتهباشد ميتوانند از او بپرسند. همچنين به آنها زمان بدهيد تا سيستم را بهطور كامل بررسي كنند و احتمالاً غافلگير ميشويد زيرا ويژگيهايي را پيدا ميكنيد كه درحال حاضر از آن استفاده نميكنيد ولي ميتوانند در آينده به شما كمك كنند.
براي مطالعهي ادامهي متن به اشتباه در CRM در بلاگ پارميسافت مراجعه كنيد.
امتیاز:
بازدید: 118
پنج مزيت نرم افزار CRM براي توزيع كنندههاسيستمهاي مديريت روابط مشتري (CRM) بهسرعت درحال تبديل به روشي مهم براي بسياري از شركتها (در اشكال و ابعاد مختلف) است. سيستم مديريت روابط مشتري راه آساني براي شركتهاست تا بتوانند در حيطه كاريشان سرآمد باشند و مشتريان خود را حفظ كنند. بنابراين مزيتهاي بيشمار نرم افزار CRM نشان ميدهد كه همه كسبوكارها بايد از اين نرم افزار استفاده كنند. به خصوص نياز به نرم افزار CRM براي توزيع كنندهها بيشتر به چشم ميآيد. اين شركتها گونه خاصي هستند و از آنجايي كه پايگاه مشتريشان تقريباً در عرض يك شب به فناوري تغيير رويكرد ميدهند، مشكلات و چالشهايي متفاوت با ديگر شركتها دارند. اين شركتها كالاها را به خردهفروشان، دلالان، عمدهفروشان يا حتي بهصورت مستقيم به كاربران نهايي توزيع ميكنند اما در نهايت موضوع اصلي رضايت مشتري است و هميشه هم همينطور خواهد بود. تعداد بيشماري توزيعكننده در بازار وجود دارد و اگر مشتريان كاملاً از سطح خدمات يك شركت راضي نباشند، قبل از اينكه شركت خبردار شود در اين رقابت خواهد باخت. CRM سطح جذب قابل توجهي براي توزيعكنندهها به ارمغان ميآورد، به فروشندگان كمك ميكند فرصتطلب شوند و باعث ميشود اعضاي تيم شركت به جاي اينكه مثل سابق طبق دستورات معامله عمل كنند و رويكردي كنشگرانه داشته باشند، بهصورت پيشكنش و فعالانه كار كنند. فروشندهها فكر ميكنند نرم افزارهاي CRM فقط راه ديگري براي مديران است تا بتوانند نقش قدرتمندان را بازي كنند و زمام فروشندگان را به دست بگيرند اما برخلاف اين باور، اين سيستمها براي توزيعكنندهها مزاياي بسياري دارند. وقتي اهميت نرم افزار CRM برايتان آشكار شود و به ابزار فوقالعادهاي براي فروشندگانتان تبديل شود، آنها در عجب خواهند بود كه قبلاً بدون اين سيستم چه كار ميكردند؟
مزاياي CRMما بعضي از برترين مزايايي كه راهحل CRM خوب برايت شركتهاي توزيع دارند را جمعآوري كردهايم تا بتوانيد با استفاده از آنها به اهداف شركتتان برسيد. خدمات مشتري صرفهجويي در زمان و كار افزايش بينش خلق فروشندگاني درخشان ارتباط داخلي
خدمات مشتريخدمات مشتري كار آساني نيست. اگر به راحتي و با استفاده از داشبوردها و كارتهاي حافظه تمام اطلاعات مشتري را (يعني همه چيز را از فروشهاي اعتباري گرفته تا سفارشهاي قبليشان يا مشكلات و شكاياتي كه بعد از خريد داشتهاند) در دسترس داشته باشيد، ميتوانيد با استفاده از آنها تمام تماسهايتان با مشتري را موثرتر كنيد. اين اطلاعات بايد به همه افراد كسبوكار، از كاركنان انبار گرفته تا كارمندان بخش مالي، بازاريابي، فروشندگان و مديران نشان داده شوند. صرفهجويي در زمان و كاربسياري از شركتهاي توزيع براي خدمترساني به مشتريانشان همچنان متكي به فرايندهاي دستي هستند و از پروندههاي بيشمار و كاغذهاي روي هم تلنبار شده استفاده ميكنند. با اجراي يك نرم افزار CRM ساده ميتوان اين كارهاي خستهكننده را بهصورت اتوماتيك و راحت انجام داد. با معرفي راهحل CRM شركتها ميتوانند بهرهوريشان را افزايش دهند و در مدت زمان تهيه گزارش از مشتري صرفهجويي كنند. شركتهايي كه از اين فناوري استفاده ميكنند، قبل از اينكه حتي متوجه آن شوند، خواهند ديد كه زمان كمتري را صرف مديريت ميكنند و بيشتر وقتشان را در حال فروش هستند. يكي از مزيتهاي نرم افزار CRM كه فروشندگان بهطور حتم از آن برخورد ميشوند، همين است.
براي مطالعهي ادامهي متن به نرم افزار CRM براي توزيع كنندهها در سايت پارميسافت مراجعه كنيد.
امتیاز:
بازدید: 131
تكامل نرم افزار CRM : راه رسيدن به رضايت مشتريهيچ شكي نيست كه مديريت ارتباط با مشتري (CRM) به سرعت در حال تبديل شدن به بخش جدايي ناپذيري از بسياري از كسبوكارهاست. وقتي شركتها با ما شخصاً ارتباط برقرار ميكنند، همه ما خوشحال ميشويم. مثلاً اگر شركت بيمهگرمان با ما تماس بگيرد تا درمورد مسائل جزئي يا اينكه سفر اخيرمان چگونه بوده سؤال بپرسد، با خود مي گوييم «خوبيشان را ميرساند كه از من درمورد اين مسائل ميپرسند..!». اين خوبي است؟ شايد؛ زيركي است؟ قطعاً. به اين كار مي گويند مديريت ارتباط با مشتري كه كارش را خيلي خوب انجام ميدهد. پژوهشي كه در شركت گارتنر انجام شد، نشان داد كه پذيرش فناوريهاي مبتني بر اجارهي نرمافراز مثل نرم افزار CRM باعث افزايش سرمايهگذاري در نرمافزار بين سالهاي ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۴ خواهد شد. سيستمهاي مديريت ارتباط با مشتري يا CRM كه دارند به سرعت تبديل به پر اولويتترين و پركاربردترين سرمايهگذاري در نرمافزار ميشوند، در همه شركتهايي كه هر روز با آنها ملاقات، صحبت يا معامله ميكنيد، ويژگي فوقالعادهاي ايجاد ميكنند. «CRM دارد بهسرعت تبديل به سيستمي ميشود كه شركتها بيشترين سرمايهگذاري را برايش ميكنند» آغاز كار CRMتاريخچه و چگونگي تكامل نرم افزار CRM به دهه ۱۹۸۰ بر ميگردد و تكامل آن با پيدايش بازاريابي دادهاي آغاز شد. شركتها در آن زمان ميتوانستند از طريق تجزيه و تحليل داده، باگروهي از مشتريان ارتباطات شخصي برقرار كنند. سيستمهاي CRM در دهه ۸۰ نامنظم بودند، كار با آنها دشوار و بهروزرسانيشان سخت بود. با اين حال، سيستمهاي امروزي چندان به سيستمهاي آن زمان بي شباهت نيستد. در دهه ۹۰ CRM براي هر دو طرف، يعني هم شركتها و هم مشتريان منفعت داشت. با پيدايش برنامههايي مانند ايرمايلز(كه طرحهايي براي پاداش مشتريان وفادار بودند) يا جمعآوري اطلاعات مشتري در ازاي خدمات مجاني، اين سيستمها براي هر دو طرف به شرايطي دوسر برد تبديل شدند و تكامل صنعت CRM دائماً در حال پيشرفت بود. پيدايش باگ كامپيوتري سال ۲۰۰۰، انفجار حباب دات كام و بازار CRM همگي با هم عقب كشيدند. از آنجايي كه CRM خيلي زياد و خيلي زود عرضه شد، نقشآفرينان زيادي وارد صنعت اجاره نرمافراز شدند و طبق گزارشات اين صنعت سود خيلي زيادي را از دست داد. وقتي شركتها ديگر پولي براي فناوري دات كام نميدادند، نرمافزار ابري از همه بيشتر صدمه ديد و اثر غير مستقيم صورت گرفت. CRM كنونيسيستمهاي CRM امروزه تكامل يافتهاند، اغلب به عنوان نرم افزار CRM رايگان ارائه ميشوند و در سيستم ابري قرار دارند.
امتیاز:
بازدید: 108
يك نكته بسيار مهم در خريد نرم افزار CRM كه فروشندگان نميخواهند شما بدانيد! قيمت نرم افزار CRM چقدر است؟ رمز موفقيت برترين شركتها چيست؟ چطور يك كسب و كار بدون CRM مي تواند سرمايه شما را نابود كند؟ چگونه افزايش فروش را بدون افزايش بودجه براي تبليغات تجربه كنيم؟
CRM چيست؟ مديريت ارتباط با مشتري (CRM) يك فن آوري براي مديريت تمام روابط و تعاملات شركت شما با مشتريان فعلي و مشتريان بالقوه است. هدف ساده است: بهبود روابط تجاري. سيستم CRM به شركت ها كمك مي كند تا به مشتريان متصل شوند، روند را ساده كرده و سودآوري را افزايش دهند. تمام شركتهاي برتر ايراني و خارجي، اول از CRM استفاده كردند، سپس پيشرفت جهشي خودشان را آغاز كردند!
با استفاده از نرم افزار CRM نيازي نيست هميشه در محل كار حضور فيزيكي داشته باشيد تا كارمندان، وظايفشان را به خوبي انجام دهند. بلكه ميتوانيد در هر مكاني كه هستيد با يك كامپيوتر و دسترسي به اينترنت كسب و كار خود را مديريت كنيد. دقيقا همان كاري كه مديران برترين شركتهاي دنيا انجام ميدهند.
CRM براي چه بخشي از شركت است؟يك سيستم CRM براي همه بخشهاي شركت از فروش، خدمات پس از فروش، طراحي و توسعه، استخدام، بازاريابي، و هر قسمت ديگر در كسب و كار كه نياز به تعاملات خارجي و روابط داخلي دارد، كاربردي است و موجب موفقيت شما ميشود. با CRM ميتوانيد اطلاعات تماس، شناسايي فرصت هاي فروش، مشكلات مشتريان شاكي و كمپينهاي بازاريابي را در يك مكان مركزي مديريت كنيد. با ديد باز و دسترسي آسان به اطلاعات، همكاري و افزايش بهرهوري آسان تر است. مي توانيد ببينيد كه مشتري چگونه با شما ارتباط برقرار كرده، چه چيزي از شما خريداري كرده، خريد قبلياش چه بوده، كدام فاكتورها را پرداخت و كدام را پرداخت نكرده است و بسياري از اين قبيل اطلاعات. CRM ميتواند به شركتها كمك كند تا در همه ابعاد، فعاليتشان را توسعه دهند. اين مهم ميتواند براي كسب و كارهاي كوچك نيز مفيد باشد، زيرا استارت آپها و كسب و كارهاي كوچك اغلب بايد راهي براي انجام كارهاي بيشتر در زمان كمتر پيدا كنند.
يك نكته بسيار مهم در خريد CRM كه فروشندگان نميخواهند شما بدانيد!اغلب فروشندگان بدون در نظر گرفتن اين نكته كه اين نرم افزار براي شما سود آور است يا خير، به شما پيشنهاد خريد مي دهند! ما با يك فرمول خيلي ساده مي توانيم به شما بگوييم كه زمان خريد نرم افزار فرا رسيده يا اينكه فعلا براي خريد اقدام نكنيد. اگر زماني رسيد كه ديديد مرتباً از مشتريان خود اين سوالات را ميپرسيد، متوجه ميشويد كه ميتوانيد به فكر يك نرم افزار CRM باشيد:
پس ميتوانيد به فكر يك نرمافزار CRM باشيد.
مي دانستيد نرم افزار CRM پارميسافت بروي سيستم عامل هاي Linux، maغير مجاز مي باشد و Windows قابل اجرا است؟
CRM پارميسافت چه امكاناتي دارد؟براي مشاهدهي امكانات CRM پارميسافت به صفحهي نرم افزار CRM مراجعه كنيد. تخمين قيمت نرم افزار CRM از نرم افزار هاي مشابه؟يك CRM خارجي با امكانات مشابه مبلغ ۲۱۰دلار ماهانه از شما دريافت ميكند بعلاوه ۸دلار بابت هر كاربري كه از نرم افزار استفاده كنند. درحالي كه به دليل عشق فراوانمان به اين نرم افزار و همچنين براي اينكه دوست داشتيم تمام مديران بتوانند از اين نرم افزار استفاده كنند، قيمت اين نرم افزار فوق العاده را فقط ۷۵هزار تومان به ازاي هر كاربر در نظر گرفتيم. البته همانطور كه مي دانيد اين قيمت براي CRM ابري مي باشد. اگر ميخواهيد يك CRM سفارشي دقيقا مطابق با نيازهاي شركت خودتان داشته باشيد، درست مانند كت و شلواري كه فقط براي شما دوخته شده است، مي توانيد با ما تماس بگيريد.
يك كسب و كار بدون CRM مي تواند سرمايه شما را نابود كند!حالا خودتان محاسبه كنيد هر روزي كه از CRM استفاده نمي كنيد چقدر متضرر مي شويد؟
چگونه افزايش فروش را بدون افزايش بودجه براي تبليغات تجربه كنيم؟
براي مطالعهي ادامهي متن به صفحه نرم افزار CRM در سايت پارميسافت مراجعه كنيد.
امتیاز:
بازدید: 138
CRM چيست ؟عصر، عصر ارتباط با مشتري هاست و دوام برند شما به مشتريهاي شما بستگي دارد. مشتريهايي كه حاضرند در قبال ارزشي كه براي آنها ايجاد ميكنيد به شما پول بدهند. اما آيا تابهحال به اين موضوع فكر كردهايد كه تا كجا ميتوانيد آنها را راضي نگه داريد و محصولاتتان را بفروشيد؟ نبض برند شما تا كِي براي مشتريها خواهد زد؟ اين مساله آنقدر اهميت دارد كه نرمافزارهايي با نام CRM براي مديريت ارتباط با مشتري ساخته شدهاند و كمك ميكنند تا بتوانيد روابط خود را با مشتري هاي خود مديريت كنيد. براي آشنايي با اين نرمافزارها و شناخت هرچه بيشتر سيستم مديريت ارتباط با مشتري ، در اين مقاله همراه ما باشيد.
مديريت ارتباط با مشتري چيست؟
مديريت ارتباط با مشتري كاري است كه شما انجام ميدهيد؛ چگونه با مشتريان خود كار ميكنيد، به آنها خدمترساني ميكنيد، و آنها را پشتيباني ميكنيد. در حقيقت، يك استراتژي براي ايجاد ارتباط با خريداران فعلي و بالقوهي شما و درك نيازهاي آنها است تا بتوانيد به آنها كمك كنيد كه با استفاده از محصول شما موفق شوند.
به نظر وقتگير است؟ اگر اينطور فكر ميكنيد بهتر است هر چه زودتر نظرتان را عوض كنيد.
در واقع تجربهي مشتري اساسيترين عنصر در استراتژي رشد شما و راه درست ادارهي يك كسبوكار است. هيچ شركتي، چه بزرگ و چه كوچك، ديگر نميتواند آن را ناديده بگيرد. همچنان كه Forrester در مطلب خود دربارهي روند حركت CRM گزارش كرده است: «شاهد اين هستيم كه شركتها از سال ۲۰۱۷ به بعد، بيشتر و بيشتر از ارزش اقتصادي مديريت ارتباط با مشتريان آگاه ميشوند.»
CRM چيست ؟
CRM مخفف كلمه Customer Relationship Management است و معني نرم افزار CRM ميشود نرمافزار (يا سيستم) مديريت ارتباط با مشتري.
نرمافزارهاي CRM، مديريت ارتباط و مخاطب را در مقياس بالا از طريق جمعآوري داده، بخشبندي، خودكارسازي، و تحليل ميسر ميكنند. Infusionsoخيلي مفيد و مختصر ميگويد كه «كاركرد اصليCRM، مديريت مخاطب است و به شما قدرت ردگيري و بخشبندي حجم خيلي زيادي از متغيرهاي مخاطبان را ميدهد.»
طبق گفته Harvard Business Review، «نرم افزار CRM اگر به درستي استفاده شود، به شركتها اجازه ميدهد تا در جمعآوري دادههاي مشتريان چابك باشند، ارزشمندترين مشتريان را به مرور زمان شناسايي كنند و وفاداري مشتري را با ارائهي خدمات و محصولات سفارشي افزايش دهند.»
عبارت «اگر به درستي استفاده شود» در اينجا خيلي مهم است. اينجا است كه كشمكش اصلي آغاز ميشود.
مشكلي كه با استراتژي و نرم افزار CRM وجود دارد، دو بخش است. اول اينكه صنعت نرمافزار به كسبوكارها فشار ميآورد تا ابزارهايي را براي حل مشكلات ساختگي بپذيرند؛ مشكلاتي كه ميخواهند صاحبان كسبوكار آنها را باور كنند. دوم اينكه در نتيجهي مشكل اول، خيلي از كسبوكارها استراتژي ارتباط با مشتري خود را با نرمافزارها شروع ميكنند، نه با مشتريانشان، پس استراتژي آنها حول يك سري شيء درون نرمافزار شكل ميگيرد، نه حول آن انسانهايي كه سعي در خدمترساني به آنها را دارند.
چرا سيستم ارتباط با مشتري تا اين حد اهميت دارد؟
فرض كنيم كه شما كسبوكاري راه انداختهايد، محصول خود را به بازار رساندهايد و روياي خود را محقق كردهايد. حالا همه چيز به مشتريان شما برميگردد. چطور ميخواهيد سؤالات آنها را مديريت كنيد؟ حواستان باشد كه هيچ سؤالي از قلم نيفتد، سؤالات و مشكلات متداول را مد نظر داشته باشيد تا بتوانيد تصميمات پيشگيرانه بگيريد، كيفيت بالاي خدمات خود را حفظ كنيد و از سردرگمي در ميان تيم خود (اگر داريد) جلوگيري كنيد.
برنت ليري (Brent Leary) ميگويد: «در دنياي امروز، بايد از همان ابتدا فرآيندي براي درگير كردن مشتري داشته باشيد. اگر شروع كرديد به وبلاگنويسي و كسي از نوشتههاي شما خوشش آمد و دوست داشت كه ارتباط بيشتري داشته باشد، لازم است كه شما فكر آن را كرده باشيد و فرآيندي براي درگير كردن او داشته باشيد. اين سيستم به شما كمك ميكند كه به سرعت و به طور مؤثري پاسخ او را بدهيد. به اين ترتيب شتاب حركت شما كم نخواهد شد.»
خبر خوش اين است كه در ابتدا نيازي به نرمافزارهاي گران نداريد. همانطوري كه قبلاً هم گفتهايم، استفاده از ابزارهاي رايگان يا ارزان به شما اجازه ميدهد تا سرمايهگذاريهاي پرهزينه را به وقت ديگري موكول كنيد.
اگر هنوز اول راهيد و به دنبال يك CRM رايگان، ولي با امكانات كاربردي ويژه هستيد، شركت پارميسافت يك انتخاب عالي است. CRM رايگان پارميسافت شما را غافلگير ميكند.
اگر زماني رسيد كه ديديد مرتباً از مشتريان خود اين سؤالها را ميپرسيد، متوجه ميشويد كه ميتوانيد به فكر يك نرمافزار CRM كاملتر باشيد:
وقتي كه اين سؤالات خودشان را نشان دهند، به مرحلهاي رسيدهايد كه نيازهاي مشتريان خود را پيشبيني ميكنيد و ميتوانيد اقدامات پيشگيرانه انجام دهيد. آن وقت است كه ميفهميد براي توسعهي نحوهي مديريت مشتريانتان آمادهايد و نرم افزار CRM به يك فكر ارزشمند تبديل ميشود.
حالا يك سي ار ام داريد؛ بايد چه كار كنيد؟
اولين قدم بعد از خريد يك CRM اين است كه اهداف خود را مشخص كنيد. اهداف شما ميتواند افزايش فروش، جذب مشتري يا حتي حفظ مشتريهاي فعليتان باشد.
پيشنهاد ما اين است كه ابتدا با سوالات كليتري مانند زير هدافتان را تعيين كنيد و بعد وارد جزئيات بعدي شويد.
توجه: قبل از وارد شدن به اعداد و ارقام، كمي بيشتر فكر كنيد و موارد زير را هم در نظر بگيريد:
استفاده از اين محاسبات ميتواند به شما كمك كند تا اهداف فروش خود را با توجه به انسانها تعيين كنيد، نه اعداد و ارقام و اين كار روشهاي مشتري-مداري را ترويج ميدهد كه مطابق با تعريف شما از موفقيت مشتري هستند.
اين قواعد، در نهايت كمكتان ميكند تا مشوقهايي را براي جذب مشتري ايجاد كنيد. اين مشوقها بهبوددهندۀ ارتباط شما با مشتريان و جذب هرچه بهتر آنها به برندتان هستند.
براي مطالعهي بيشتر به مطلب crm چيست مراجعه كنيد.
امتیاز:
بازدید: 177
نرم افزار CRM رايگان با امكانات كاربردي شمارا غافلگير خواهد كرد!
امتیاز:
بازدید: 190
قيمت نرم افزار CRM پارميسافت را ميتوانيد در جدول موجود در صفحه قيمت نرم افزار CRM مشاهده نماييد. شما ميتوانيد تا زماني كه بخواهيد از نرم افزار CRM رايگان استفاده نماييد. همچنين شما ميتوانيد براي دريافت پنلهاي استاندارد و حرفهاي به صورت يكماه رايگان ثبت درخواست نماييد. قيمت نرم افزار CRM كه مشاهده ميكنيد مربوط به CRM كلود يا همان CRM آنلاين است. درصورتي كه ميخواهيد اين نرم افزار روي سرور شما نصب گردد لطفا با پارميسافت تماس بگيريد. اگر شما ميخواهيد نرم افزار CRM سفارشي خودتان را داشته باشيد منتظر شنيدن صداي گرمتان هستيم. در صورت انتخاب پنل شش ماهه يك ماه تخفيف و در صورت انتخاب يكساله دوماه تخفيف براي شما در نظر گرفته ميشود.
امتیاز:
بازدید: 160
مديريت ارتباط با مشتري و نرم افزار CRM دو چيز متفاوتند.مديريت ارتباط با مشتري كاري است كه شما انجام ميدهيد: چگونه با مشتريان خود كار ميكنيد، به آنها خدمترساني ميكنيد، و آنها را پشتيباني ميكنيد. در حقيقت، يك استراتژي براي ايجاد ارتباط با خريداران فعلي و بالقوهي شما و درك نيازهاي آنها است تا بتوانيد به آنها كمك كنيد كه با استفاده از محصول شما موفق شوند. به نظر وقتگير است؟ اينطور به آن نگاه كنيد: تجربهي مشتري اساسيترين عنصر در استراتژي رشد شما و راه درست ادارهي يك كسبوكار است. هيچ شركتي، چه بزرگ و چه كوچك، ديگر نميتواند آن را ناديده بگيرد. همچنان كه Forrester در مطلب خود دربارهي روند حركت CRM گزارش كرده است كه «شركتها در سال ۲۰۱۷ دارند هر چه بيشتر از ارزش اقتصادي مديريت ارتباط با مشتريان آگاه ميشوند».
شروع كار CRMاينجا است كه نرم افزار CRM وارد قضيه ميشود. نرمافزارهاي CRM، مديريت ارتباط و مخاطب را در مقياس بالا از طريق جمعآوري داده، بخشبندي، خودكارسازي، و تحليل ميسر ميكنند. Infusionsoft خيلي مفيد و مختصر ميگويد كه «كاركرد اصلي CRM، مديريت مخاطب است و به شما قدرت ردگيري و بخشبندي حجم خيلي زيادي از متغيرهاي مخاطبان را ميدهد». بر طبق Harvard Business Review، نرم افزار CRM «اگر به درستي استفاده شود، به شركتها اجازه ميدهد تا در جمعآوري دادههاي مشتريان چابك باشند، ارزشمندترين مشتريان را به مرور زمان شناسايي كنند، و وفاداري مشتري را با ارائهي خدمات و محصولات سفارشي افزايش دهند». عبارت «اگر به درستي استفاده شود» در اينجا خيلي مهم است. اينجا است كه كشمكش اصلي آغاز ميشود. مشكلي كه با استراتژي و نرم افزار CRM وجود دارد، دو بخش است. اول اين كه صنعت نرمافزار به كسبوكارها فشار ميآورد تا ابزارهايي را براي حل مشكلات ساختگي بپذيرند؛ مشكلاتي كه ميخواهند صاحبان كسبوكار آنها را باور كنند. دوم اينكه در نتيجهي مشكل اول، خيلي از كسبوكارها استراتژي ارتباط با مشتري خود را با نرمافزارها شروع ميكنند، نه با مشتريانشان، پس استراتژي آنها حول يك سري شيء درون نرمافزار شكل ميگيرد، نه حول آن انسانهايي كه سعي در خدمترساني به آنها را دارند. موفقيت شما بايد بر اساس موفق كردن مشتريانتان باشد.پس اصلاً عجيب نيست كه حتي در سال ۲۰۰۲، Gartner گزارش كرده است كه ۵۵ درصد كل پروژههاي CRM نتيجهاي در بر ندارند و اين كه بيشتر افراد فقط برداشت نرمافزاري از CRM دارند. مو مككيبين (Mo McKibbin) از بخش Customer Success سايت Help Scout،بر اهميت رويكرد مقدم دانستن مشتريان بر ابزار تأكيد ميكند: «يك CRM موفق، هم براي كسبوكار و هم براي مشتريان سودمند است.اما خيلي اوقات، از خودكارسازي فقط براي كاهش زمان و هزينهها استفاده ميشود، كه در آخر هم پاي مشتري تمام ميشود. شما بايد اول با استراتژي تجربهي مشتري شروع كنيد و بعد از آن ببينيد كه براي پشتيباني از آن به چه ابزارهايي نياز داريد». حقيقت آن است كه موفقيت در ابتداي امر، خيلي آسانتر است و براي همهي شركتهاي كوچك و بزرگ، قابل دستيابي است. اول بايد مشتريانتان را حمايت كنيد و با آنها ارتباط شكل دهيد. سؤالاتشان را پاسخ دهيد و در موقع نياز در دسترس باشيد. از آنها سؤال بپرسيد، پرسونا بسازيد، آزمايش كنيد و خطي مشي اهميت به موفقيت مشتري را در شركت خود شكل دهيد. وقتي به اين مقاصد دست يافتيد، حالا ديگر براي فكر كردن به نرمافزار CRM آماده هستيد؛ چرا كه اكنون ميدانيد واقعاً چه چيزي نياز داريد و در نتيجه سرمايهگذاري شما به سرعتROI به همراه خواهد داشت. نرمافزار CRM واقعاً چيست؟فرض كنيم كه شما كسبوكاري راه انداختهايد، محصول خود را به بازار رساندهايد و روياي خود را محقق كردهايد. حالا همه چيز به مشتريان شما برميگردد. چطور ميخواهيد سؤالات آنها را مديريت كنيد؟ حواستان باشد كه هيچ سؤالي از قلم نيفتد، سؤالات و مشكلات متداول را مد نظر داشته باشيد تا بتوانيد تصميمات پيشگيرانه بگيريد، كيفيت بالاي خدمات خود را حفظ كنيد و از سردرگمي در ميان تيم خود (اگر داريد) جلوگيري كنيد. برنت ليري (Brent Leary) ميگويد: «در دنياي امروز، بايد از همان ابتدا فرآيندي براي درگير كردن مشتري داشته باشيد. اگر شروع كرديد به وبلاگنويسي و كسي از نوشتههاي شما خوشش آمد و دوست داشت كه ارتباط بيشتري داشته باشد، لازم است كه شما فرآيندي براي درگير كردن او داشته باشيد تا به شما كمك كند كه به سرعت و به طور مؤثري پاسخ او را بدهيد تا شتاب حركت خود را از دست ندهيد». خبر خوش اين است كه در ابتدا نيازي به نرمافزارهاي گران نداريد. همانطوري كه قبلاً هم گفتهايم، استفاده از ابزارهاي رايگان يا ارزان به شما اجازه ميدهد تا سرمايهگذاريهاي پرهزينه را در وقت خودش انجام دهيد. وقتي در حال طراحي استراتژي رشد و تجربهي مشتري خود هستيد،ابزارهاي پشتيباني نظير پست الكترونيكي يا نرمافزارهاي پشتيباني (Help Desk) انتخابهاي خوبي براي پشتيباني موقت مشتريان هستند. اين ابزارها به شما كمك ميكنند تا بدون نياز به سرمايهگذاريهاي پرخرج، شروع به تشكيل ارتباط با مشتريان خود كنيد. به علاوه، ليري ميگويد كه اين ابزارها شما را از خطرات روشهاي منسوخ CRM نيز حفظ ميكنند: «بينظمي ناشي از استفادهي نادرست از مدارك كاغذي را در نظر بگيريد. اگر فرآيند فروش شما در نتيجهي استفاده از آنها به مشكل بخورد، چه ميشود؟ انتخاب مدارك كاغذي براي انجام موقتي CRM، اتفاقاً ممكن است باعث از دست رفتن مشتريان شود – و بدتر اينكه احتمالاً هيچ وقت متوجه اين قضيه نخواهيد شد». پس از اطمينان از آمادگي، خريد كنيد.اگر زماني رسيد كه ديديد مرتباً از مشتريان خود اين سؤالها را ميپرسيد، متوجه ميشويد كه ميتوانيد به فكر يك نرم افزار CRM باشيد:
وقتي كه اين سؤالات خودشان را نشان دهند، به مرحلهاي رسيدهايد كه نيازهاي مشتريان خود را پيشبيني ميكنيد و ميتوانيد اقدامات پيشگيرانه انجام دهيد. آن وقت است كه ميفهميد براي توسعهي نحوهي مديريت مشتريانتان آمادهايد و نرم افزار CRM به يك فكر ارزشمند تبديل ميشود. هر چقدر بهتر مشتريان خود را درك كنيد، بهتر ميتوانيد پاسخگوي نيازهاي آنها باشيد.خبر خوش اين است كهنرم افزار CRM را ميتوان بر روي ابزارهاي كنوني، مانند سرويس پست الكترونيكي يا نرمافزار پشتيباني (چه توليد خود شركت و چه محصول آماده) قرار داد كه موجب سادهتر و كمهزينهتر شدن اين تغيير ميشود. براي CRM آماده هستيد – الآن چه كار بايد بكنيد؟ با اين همه انتخاب و شاخ و برگي كه نرم افزار CRM دارد، ممكن است كه خيلي راحت سردرگم شويد. بهترين راه اين است كه اهداف خود را از همان ابتدا مشخص كنيد.
۱- اهداف كسبوكارتان را مشخص كنيد.با سه مورد اطلاعات سطح بالا شروع كنيد:
اما قبل از وارد شدن به اعداد و ارقام، كمي بيشتر فكر كنيد و موارد زير را هم در نظر بگيريد:
استفاده از اين محاسبات ميتواند به شما كمك كند تا اهداف فروش خود را با توجه به انسانها تعيين كنيد، نه اعداد و ارقام و اين كار روشهاي مشتري-مداري را ترويج ميدهد كه مطابق با تعريف شما از موفقيت مشتري هستند. همچنان كه چارلي براون (Charlie Brown) در Harvard Business Review مينويسد كه «معيارهايي پيدا كنيد كه وضعيت سلامت ارتباط را اندازه ميگيرند، نه فقط مقدار فروش را». اين قواعد، در نهايت شما را قادر ميكند تا مشوقهايي را براي جذب مشترياني ايجاد كنيد كه از محصول شما ارزش حقيقي دريافت ميكنند. اين دستورات، كل شركت شما را وادار ميكند تا دوباره از اساس، به ارتباط بين فروش و پشتيباني فكر كند و از اين دو براي تمركز فعاليتها بر خدمترساني به مشتري استفاده كند.
۲- مديريت ارتباط با مشتري را در سطح شركت خود تعريف كنيد.مهم نيست شركت شما از چند نفر تشكيل شده، يك، پنج، ۱۰، يا بيشتر از ۵۰ نفر، به هر حال شما بايد بدانيد كه موفقيت براي مشتري شما چطور به دست ميآيد. چه خدمتي ارائه ميكنيد؟ رويكرد شما به فروش چيست؟ كيت لگت (Kate Leggett) به Forrester ميگويد: «شركتهايي كه تفكر رو به جلو دارند بر روي موفقيت مشتري سرمايهگذاري ميكنند، به اين صورت كه يك استراتژي مشخص را براي موفقيت مشتري و معيارهاي سطح بالايي براي موفقيت تعريف ميكنند و علاوه بر آن، تيمهايي در زمينهي موفقيت مشتري تشكيل ميدهند كه معيارهايي كاملاً مشخص براي حفظ مشتري و اهداف درآمدي براي حسابهاي تحت مديريت خود دارند. آنها از دادههاي CRM به همراه دادههاي مالي و مصرف محصول استفاده ميكنند تا ميزان سلامتي يك مشتري را سنجيده و در صورت مشاهدهي علائم خطر، وارد عمل شوند.»
براي مطالعه ادامه متن به نرم افزار CRM مراجعه كنيد.
امتیاز:
بازدید: 183
راز شگفت انگيز مديران موفق چيست؟
CRM يك راه تضمين شده براي مديريت آسان
اجازه دهيد با يك مثال مرتبط توضيحات مربوط به نرم افزار CRM را شروع كنم. يك رهبر اركستر هميشه بهتر از تمام گروهش نواختن ساز را بلد است، اما هيچ وقت خودش ساز نميزند. او به جاي اينكه ساز بزند اعضاي گروه خود را هدايت ميكند تا زيباترين قطعات نواخته شود. شما هم اگر ميخواهيد در كسب و كارتان پيشرفت و رشد زيادي داشته باشيد، بايد همانند رهبر اركستر از نواختن ساز دست بكشيد. البته اين به معناي بيكار ماندن نيست، بلكه بايد مثل رهبر اركستر كارهاي ارزشمندتري انجام دهيد تايك موسيقي دلنواز خلق شود.
مهم ترين كار در مديريت چيست؟مهمترين كار در مديريت ساختن اهرم است. همانطور كه ميدانيد اهرم وسيله اي است كه توسط آن ميتوان با نيروي كمتر بارهاي سنگين تري را جابه جا كرد. مطمئنم پس از مدتي اسفتاده از نرم افزار CRM تاييد ميكنيد كه اين نرم افزار يكي از اهرم هايي است كه باعث پيشرفت و رشد در كسب و كار شما شده است.
چند مشكل رايج مديران
اين مشكلات برايتان آشناست؟حالا راههايي كه با CRM ميتوانيد بر مشكلاتي كه عنوان شد و بسياري از مشكلات ديگر كه ممكن است در كسب و كار با آن مواجه شده باشيد را برايتان مي گويم.با استفاده از نرم افزار CRM نيازي نيست هميشه در محل كار حضور فيزيكي داشته باشيد تا كارمندان كار خود را به خوبي انجام دهند. بلكه ميتوانيد در هر مكاني كه هستيد با دسترسي به اينترنت كسب و كار خود را مديريت كنيد. با استفاده از نرم افزار CRM كارمندان ميدانند كه كم كاري و يا هر گونه سوءاستفاده ايي از چشم شما مخفي نخواهد ماند و هچنين گزارشاتي كه از نحوه عملكرد آنها بدست ميآوريد ميتواند باعث ايجاد انگيزه براي آنها بشود و كارها هميشه به خوبي انجام بپذيرند. طبيعتا براي شما و ساير اعضاي شركت اتفاق افتاده كه به دليل مشغله كاري، بعضي از وظايف به موقع انجام نشده و يا خيلي پيگيريهايي كه ميتوانستند مشتريان احتمالي را به مشتريان واقعي تبديل كنند به دليل فراموش شدن يا به موقع پيگيري نشدن اين شانس را از دست داده اند. اين فراموشيها آمار قابل توجهي را در شركتها و سازمانها به خود اختصاص داده اند كه با جلوگيري از آنها ميتوان نتايج شگفت انگيزي را در كسب وكار مشاهده كرد.
ويژگيهاي كلي نرم افزار CRMنرم افزار CRM به صورت خودكار وظايف و پيگيريهاي مشخص شده براي كارمندان را در زمانهاي معين به آنها يادآوري ميكند.
اين نرم افزار تحت وب امكان اتصال به سانترال مركزي شركت يا سازمان شما را دارد؛ و روند آن به اين صورت است كه هر وقت تلفن شروع به زنگ زدن ميكند اطلاعات مشتري در سيستم نمايش داده ميشود كه به سادگي و به سرعت ميتواند به تاريخچه و سوابق مشتري دسترستي پيدا كرد. اين سوابق عبارتند از: تماس هاي انجام شده، پيامكها، ايميلها، فكس ها، پيگيريهاي انجام شده، قراردادها، نمايش وضعيت كارهاي كنوني مشتري و اينكه همكاران در تماس هاي قبلي با مشتري چه مباحثي را دنبال كردند و نتيجه تماس هاي قبلي چه بوده است.
همچنين امكان انجام درخواست هاي درون سازماني مانند درخواست مرخصي, درخواست برگزاري جلسه و ساير درخواست هاي داخلي كه ممكن است در كسب و كار خود داشته باشيد را مي توانيد در نرم افزار CRM به راحتي هدايت كنيد. ميتوانيد آمار و نمودارهاي گويايي از وضعيت كسب و كار و سازمان خود داشته باشيد كه در تصميم گيري هاي اساسي به شما كمك بسيار زيادي خواهد كرد. ميتوانيد براي مطالعهي بيشتر دربارهي نرم افزار CRM به سايت پارميسافت مراجعه كنيد.
امتیاز:
بازدید: 174
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |